lördag 24 augusti 2013

Rekordet "Säsongens Bästa Dag" slogs med Hästlängder!

För ett tag sen så var det världens bästa dag med puder! Men den slogs av IDAG! 
Åkte med mitt underbara gäng "FLYERS" och jag fortsätter att hålla min roll som 
"the most dangerous but the awesomest ski instructor ever".

Jag skämtade med mina elever och fråga "får ni verkligen åka här? Det står experts only!",
då bannemig fick jag svar på tal, "Yeah so Nicole youre not aloud here!", hahaha BAM där fick jag!

Här har vi Josie med sina söta öron! Och det gick superbra att åka ner här :) Och vi åkte hela dagen i området "Far West" som inte alls har varit öppet många dagar, en handfull dagar kanske..
Helt fantastiskt område med mycket bättre, bredare och brantare backar! Och så mycket områden att åka utanför dessutom! Massa naturliga halfpipes! och vi var först dit! 
Vid 12 så kom det plötsligt helt sjukt mycket folk! Det var najs att kunna gå förbi hela denna kö in i skidskolekön :D
Så när vi var ute och skulle hitta sectret spots att åka på så var det alltid folk som hängde på och försökte åka där vi åkte, som tur var så vågade de inte åka framför för då visste de inte vart de skulle hamna någonstans hehe. Tillslut hamnade vi på ett ställe där man var tvungen att ta av sig skidorna och gå över några stenar, då såg man hur människorna bakom tyckte att det blev lite jobbigt, och suckade och grejjer. Haha knäppt.
Lärde även ungarna att säga  "Jag älskar att åka skidor"! Väldigt kul :) Låter så himla kul när engelskpratande människor pratar svenska hahah :P "Jak alska att aka shidoooh" :D

Och det var ju RIKTIG SNÖ! Snöade igår :) SOL hela dagen, så slaskade till lite på eftermiddagen bara, men bättrade på gogglebrännen rejält trots solskyddsfaktor 30 :P

Jag var så otroligt sur förut för att det var whiteout när jag inte hade några lektioner, så väntade bara på nästa lektion, men då blev det ju såklart bluebird till nästa lektion med en 5årig unge som var sjukt rädd och åkte ner på rumpan så fort det blev lite brant.. stackarn, jag bara undrar varför inte föräldrarna satte honom längre ner på berget för att ta lektion istället när han var så rädd. Sen när lektionen var över och jag fick åka fritt så blev det ju såklart whiteout igen. Så kommer Dennis tillbaka efter den timmen och fått åka fritt och berättade hur bra det var... inte kul :P
Så tycker jag förtjänade detta Idag!

Måste bara säga det igen, DET HÄR VAR VÄRLDENS BÄSTA DAG!

 Lyckligaste dagen i NZ! <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar