måndag 16 september 2013

Moviesession!

Här står vi, gänget som ska få vara med i nästa års marknadsföringsfilm för Mt Ruapehu!
Jag blev en av de lyckliga att få vara modell :) 
Jag är ju redan modell för Vemdalen i år igen såg jag!

Det diskuteras vilka klippor som ska droppas och vart vi ska dra carving och freeridesvängarna.
ijklkj
Spåren på vänster sida på bilden är från Zac, som åkte bräda ner, fastna i snön, gör en volt, landar på huvet följt av axeln, rumpan och sen upp på brädan igen.

Fotografen var 3 timmar sen för att ett träd hade tydligen fallit över gatan. Speciellt kul eftersom 
han innan hade varit superhård på att alla måste vara i tid för han har då inte tid att vänta.
När han väl kom så pendlade vädret mellan moln och sol så man fick vänta en del och sen passa på att köra direkt när det blev soligt.
Och sen blev det så pass och kallt på eftermiddagen runt 5-6, så sent att slushsnön blev is igen. Då blev det svårt att få lika bra svängar plus bra landning i hopp och dropp, så vi slutade för dagen.

Vi skulle ju köra dagen efter också fast i Turoa så vi hade tid. Solig dag dagen efter! Mycket härligt. Satt i solen utanför rummet och väntade på att bli upphämtad i en van med resten av gänget som skulle dit och filma. Åkte till Ohakune, när vi kom dit får vi ett samtal. De stänger parken i Turoa.
Det var ju det som var hela grejjen med att åka till Turoa. Då det var bara att vända tillbaka.
Då kom vi igång väldigt sent igen. Parken i Whakapapa var också stängd men parkansvariga gick med på att öppna den för oss.
Snowboardgänget skulle börja så skidåkarna fick vänta. Vi satt och hade lunch och vänta och vänta. 
Sen pajade fotografens kamera. Nope då blev det inget mer.
Då fick vi gå hem utan betalt för att det inte blev någon filmning.
Vi sköt upp alltihopa till veckan därpå, allt var stängt. Så blev det av sista jobbveckan, fast i Turoa,
eftersom jag jobbade med mina kids så kunde jag inte åka dit, så det blev ingen mer filmning.
Men det finns två klipp på mig så jag får hoppas att dom kommer med i nästa års film!

Här hajkade jag upp en bit



Fick åka med pistmaskinen ner sedan efter dagen! 
Här bakom pistmaskinen stod vi de tre tjejerna som var med :)
Första gången jag åkte pistmaskin!
 Men tyvärr så slutade det inte så bra för mina skidor. Vi ställde alla skidor och brädor runt och spände fast dem. Men mina skidor stog nära avgasröret för pistmaskinen. 

Så mina skidor smälte... Ser ut dom att de har brunnit.

Aldrig sett något liknande så ja dessa skidor mår väl inte superbra nu. Dock helt användbara eftersom det var bara på toppen, och bara på ena skidan. Men ja de ser ju lite förstörda ut. De är ju ändå förstörda efter en säsong här bland stenar och asiater och nybörjare och barn och folk i liften som åker på ens skidor och in i en hela tiden. Till och med en Ski Patrol kille körde över mina skidor med hela banana boaten när de skulle plocka upp en av mina elever som hade skadat sig. Det kändes inte så himla professionellt...
Men mina stackars bushwacker ser ut som de gör. Men det är okej! De har levt ett bra liv! 
R.I.P.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar