söndag 8 september 2013

Whakapapa, Mt Ruapehu weekend!


 En vanlig lördag i Whakapapa!

De lyckas alltid få superbra väder på lördagar när alla är lediga och vill åka skidor.
Och sen pissväder och regn under veckodagarna när vi är lediga. Turisterna har sådan tur alltså!

Dock var det inte såhär senaste helgen men ungeför under 1,5 månaders tid så var det detta mönstret!

Den här fantastiska dagen så hade jag min kära grupp "Flyers" som jag har varannan helg under hela säsongen. Och vi får gå före i kön varje åk :) En grupp jag faktiskt kan få åka på min nivå med! 
Lär dom allt jag kan ;)
Det snöade igår och vi försökte åka upp fort som tusan, vi drog till Far West det första vi gjorde, och körde ospårad snö hela förmiddagen! Runt 11-12 så öppnade de en till lift som går från botten bort till Far West och då fylldes hela stället med sjukt många skid och brädåkare. Innan dess när det liften var stängd så var det en lite mer avancerad och komplicerat väg att ta sig dit, traversera och gå en bit som är så jobbigt för turister, så hela morronen fick alla duktiga skidåkare åka där som faktiskt kunda ta sig dit! Perfekt!
 
Aoife, Josie, Emma, Bruin, Tessa och Quinn. Järngänget! <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar