onsdag 10 juli 2013

POWDER SNOW AND HOT SPRINGS

Dennis hade the day off och jag var så avundsjuk för att det hade snöat och det snöade för fullt och jag ville bara åka skidor och inte behöva mötas för line up varje halvtime men ändå inte få jobb eftersom det var så lite folk.. Då säger Mia "ååååååh i want a breakfastburger" och jag står och undrar hur hon kan tänka på frukost/mat klockan 10 och inte snö när det snöar?! Så säger ännu högre I WANNA SKI!!!!! Då hörde våran supervisor det och frågar mig? You wanna ski? YES! Okey yo go and ski! We dont need you ;)
Jag jublar och kutar upp till liften och ringer Dennis och möter upp honom. Vi drar och åker i "The Valley" som öppnade för bara någon dag sen och vi är så lyckliga för att det är torr snö och inte slask som är standard här borta!!! Rätt som det är så börjar det bli dimmigt och alla skidåkare (det var inte så många) försvann! Kvar är jag Dennis och två ski patrol killar. Det blåser så mycket att vi undrar varför liften ens är igång?! Inte en chans att liften hade varit öppen i Sverige av den blåsten! Alltså det blåste så mycket att vi fick spännna hela ryggen och nacken och hålla i ankarliften för att inte blåsa iväg. Tur var ju att det faktiskt blåste emot oss på väggen upp så vi hade medvind när vi faktiskt åkte skidor :D
Dimman kom alltså under liftåket, väderförändringar sker så otroligt snabbt här!
Det vräker er snö och vi ser ingenting förutom varandra i princip!

Vi åkte ner och alllllll snö hade samlats i backen och det var så mycket puder! Det var helt fantastiskt! Ett par åk, sedan stängde de liften, och vi börjar inse att skidåkning kommer förmodligen aldrig kommer vara så bra som den var då igen den här säsongen!




Dagen efter var berget stängt i två dagar pga storm, förståeligt!

Då drog vi till naturligt vara källor ute i skogen. Det stank ägg hehe, men otroligt coolt att åka puder en dag och bada i vattenall nästa dag :)
Vi var ett gäng så det var kul!

De filmade med gopros och en kille ställde sin på en sten ovanför det vattenfallet (längst till vänster där inget vatten åkte över) men plötsligt så var den borta och alla börjar leta i vattnet. Vi letade ett tag och rätt som det var så tar den tjejer so mär mest lost, upp den oh säger "Whats this?!?" Hahaha det var så roligt... vi hade letat i flera minuter!



Samma tjej var ju också så himla rolig.. när hon flyttade in på staffies. Jag undrade vem hon var och hälsade henne välkommen, så frågade jag var hon jobbade. Hon svarar på cafe. Lite senare frågar hon mig, Ja juste jag glömde fråga förut var du jobbar? Vilket cafe jobbar du på?
- nej jag jobbar inte på cafe hehe, jag jobbar som skidinstruktör!
what?
- jag jobbar som skid instruktör, Och gör lite flummiga rörelser som föreställer skidåkning.
Hon tittar undrandes på mig och lyfter på axlarna.
jag säger you know? a ski instructor? i teach people how to ski!
Och gud så överaskad och imponerad hon såg ut då! Hon söger WOWW!!! Can you do that?? That is so cool that you can teach people how to ski!
Hahaha chineser alltså :D Så himlma kul att vissa inte har en blekaste aning!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar