tisdag 30 juli 2013

TUROA

Åkte till turoa idag för att åka skidor och såg denna fantastiska syn :)
Kära vännen Axel Hassel i sitski :)


Det är stor skillnad på de två sidorna, Whakapapa (min sida) är solsidan, där solen går upp och får sol hela dagen, så det bli alltid mjuk snö ganska tidigt och avslutar med lite slaskig snö. Turoa och andra sidan på andra sidan ;), de har skugga till ca 11 och har hård snö hela dagen, fördelen med det är att de har otroligt mycket mer snö eftersom det håler sig, våran snö bara smälter bort, så vi har inte kunnat göra en park än..

Jobben är också väldigt olika, olika lön, bra chef och väldigt inte alls så bra chef...  :P
På deras sida får man inte åka skidor i uniform på mer avancerade backar än vad man är utbildad till att undervisa på, så level 1 skid instruktörer får alltså hålla sig till barnbacken om de ska åka i uniform på rast eller paus eller väntan på nästa lektion.
Vi har inte så, dock så kanske det skulle behövas hehe, för många på vår sida verkar inte vilja utveckla sin egen skidåkning... för stolta för det.. och det är ju lite tråkigt!


Men jag och Dennis kör på för fullt :) Och jag kör på för fullt med mina kids :)

Mottot på våran sida är väl smile and wave, smile and wave! Även om man får skit för något som inte var ens eget fel :P
Men jag klagar inte för jag får awesome lektioner, alla de duktiga kidsen :)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar