onsdag 31 juli 2013

JUGLIST och roliga historier :)

Både på staffies och i skidskolan så finns det en så kallad Juglist, på dem så skriver man upp folk som har failat på jobbet eller i vardagen :P Skidskolan dock bara på jobbet, i vanlig outfit så kan man skämma ut sig :) Failar man så att andra ser kan dessa skriva upp detta på juglistan och för varje jug man får så ska man alltså köpa en jug öl, en kanna öl på "Jugnights" och bjuda alla andra.

Som tur är har inte jag fått någon, men har gjort några små fails hehe som inte har blivit uppskrivna på listan..

En grej var när jag hade kids holiday program level 5 med ett gäng kids, Cody min kära kollega hade level 4 så vi körde tillsammans lite grann. När två av mina ungar sätter sig i liften så hör jag att liftvakterna börjar säga ganska högt, Safety bar down! Whaat? SAFETY BAR DOWN! Liften åker ju i väg och de lät som att de inte hörde eftersom dom sa Whaaat? Så jag börjar också skrika högre för att liftarna inte sa det höt nog.. TAKE DOWN THE SAFETY BAR! -whaat? TAAAAKE DOOOWN THE SAAFETY BAAAR! WHAAAT?? Då säger Cody bredvid mig, but its down already??? då skriker jag NOOTHIIING!!
Och han, liftarna, och folk i kön börjar garva allihopa. Sååå fail.
Och inte nog med det, när jag och Cody sätter oss i liften så skriker en turist i kön "TAKE DOWN THE SAFETY BAR!" till mig.... Ja det var väldigt roligt  :P

Då berättar jag den här roliga historien under middagen till några, och så berättar Rosalind, en härlig tjej på staffies, en historia vad som hände henne! Ännu roligare!

Det var soligt och hon hade glömt sina solbrillor. Hon tittar upp mot en man och säger "Im sorry you cant have your child on your shoulder, the child have to sit next to you in the chair lift. Och han säger undrandes, Excuse me??! Och så tittar hon igen när han kommer närmare och inser att han bara var en väldigt väldigt lång man och att hon hade solen i ögonen och såg helt fel hahaha. Hon säger ingenting men mannen börjar skratta och åker iväg i liften.
Åh vad jag skrattade, det gjorde min dag alltså!


En annan rolig grej som hände var några som berättade om en tjej från skidskolan som var med en kille på en fest. Dagen efter så åker den tjejer i liften och det är två sittliftar som går i princip bredvid varadra en bit ifrån. Då sitter två killar i de andra liften och säger nånting om att dom låg tillsammans. Under liften i backen är då en mamma till tjejens kids i skidskolan och ropar ut Oh you got a date last night! Who was the lovely boy?? Did you have fun?? Hahahha så himla kul :)
 
En annan kul grej var när jag och två andra tjejer från staffies skulle åka till turoa, vi missade bussen och försökte lifta ner, men vi hittade inga bilar så då skulle en bil komma och hämta oss uppe i staffies, vi står vid gatan och försöker fortfarande lifta och en kille kommer fram och frågar vart vi ska, men han skulle åt fel håll. Sen kommer en annan bil och frågar skulle ni ha skjuss eller? Och jag tittar lite undrande och svarar nej vi väntar på några kompisar som ska hämta oss. Och då skriker han JA MEN VI ÄR JU DINA KOMPISAR!!!! Hahahah då kände inte jag igen honom :) Det var väldigt kul och weird hahha.


Händer mycket kul här borta :)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar