onsdag 31 juli 2013

Midseason Christmas!


Midseason Christmas Party! 10 dollar (ca55kr) för julmiddag med efterrätt som var den godaste efterrätten någonsin, en tårta gjord i typ bara maräng, både mjuk och hårt och fruktsallad, den var helt fantastisk!
Och ja allt här i Nya Zeeland är väääldigt billigt tycker jag och Dennis :)
Folk från ja i princip överallt annars tycker allting är sjukt dyrt haha. Tyskland tycker att all alkohol är sjukt dyr medan för oss alla svenskar här är det billigt, 25 kr ölen och 50 för drinkar.
All mat i cafeerna uppe på berget får vi också halva priset på allt, på ett pris som redan är billigt, så man kan ju absolut käka lunch ute varje dag :)
Problemet är ju bara när man jobbar hela dagen utan lunchrast, att man inte får tid att äta någon lunch.... Dock så vill jag ju inte det eftersom det bara är fettig mat haha, bara pommes frites och majonäs till allt, gott men ja man känner ju sig inte så nyttig här borta alltså!

Vi fick julklappar av jultomten också! Jättespännande! Jag fick rudolfkepsen haha :D Den var populär hos alla på festen och sen fick en svettig kille tag på den så den var inte så fräsch sen :P

Och röda klänningen som jag har var perfekt för julfesten! Det är tydligen något skatemärke här i NZ och jag hittade den för 4 dollar (20kr) på en second hand butik tillsammans med den röda latexhandväskan för 2 dollar!

Sen när vi skulle åka hem åkte vi hem med en tjej som är superdålig på att köra bil, det visste vi sedan innan men det var inte isigt på vägarna så då tänkte vi att det var okej att åka med henne, hade det varigt isigt så hade vi aldrig nånsin åkt med henne... Men hur som helst, vi sätter oss i bilen, ska åka hem, hon backar full fart utan att titta och kör in i en annan bil. Sen efteråt tittar hon bak och säger Its okej! Its fine! och sen åker hon iväg utan att göra någonting... För två veckor sen så åkte hon för fort på isig väg och snurrade två varv med bilen... så jag tror att det var sista gången jag åker med henne... I dont wanna die! Life is too good :)

Payday idag! Så det betyder stor fest :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar